Автолюбители, обратите внимание:

    Новость автоюриста:
    Немецкий автомобильный концерт-гигант Daimler AG принял решение уже с 2013 года прекратить выпуск легендарных автомобилей Maybach, пишет auto.potok.ua.Как заявил глава компании Дитер Цетше, такие шаги были предприняты в связи с резким сокращением продаж и нерентабельностью дальнейшего производства.


Инфометры:

    Пробки в Киеве Цены на бензин


Для того, щоб дорожній випадок пройшов без надмірних нервозностей, сил і витрат Вашого часу, тоді усього-на-всього дзвоніть нам і Вашою справою займеться професіонал!

     

Дорожньо-трангспортна пригода - вина у ДТП

    

Ви вважає себе невинним у ДТП?


   Головний критерій сучасного законодавства полягає в наступному: провина будь-якого громадянина обвинуваченого чи у вбивстві, розкраданні або проїзді перехрестя на червоний сигнал світлофора повинна бути доведена всебічно і повно.

   Сумніви тлумачаться на користь обвинуваченого. Це і є відомий принцип презумпції невинності, закріплений у ст. 62 Конституції України.

   Співробітники прокуратури, кримінального розшуку, служби безпеки добре обізнані про багатоступеневості процесу, в нього входять: дізнання, слідство, суд першої інстанції, касаційне оскарження, участь захисника і т.д. Тому вони намагаються добути цеглинки доказів, показань свідків, численних експертиз та очних ставок. З цих цеглинок поступово будується Будівля доказів. Міцну або хитку, але цю будівлю можна побачити і перевірити на міцність.

   Інша річ - співробітники ДАІ. Вони вважають, що їхня думка, часом ніякими доказами не підкріплена, і є вичерпною підставою для покарання водія. Як правило, посадові особи Державтоінспекції ускладнюють себе відповіддю на найпростіше запитання: "Які докази провини водія є, крім голослівного затвердження інспектора (викладеного в протоколі, рапорті, зробленого в усній формі)?"

   Але, щоб таке питання поставити і виявити в подальшому порушення Закону інспектором (якщо такі є), необхідно поряд зі знанням законодавства вміти і застосовувати його на практиці.

   Сьогодні хотілося б розповісти про деякі прийоми захисту прав і законних інтересів громадян, в даному випадку - водіїв.

   Отже, ситуація перша. Ви як водій керуєте транспортним засобом. Несподівано чуєте свисток, але не бачите співробітників ДАІ або навпаки, бачите співробітника, але не чуєте свистка.

   Можлива ситуація, коли інспектор намагається свистіти і жестикулювати вже після того, як залишився десь позаду. Сміливо, суворо за правилами, продовжуйте рух у відповідності з правилами, так як вимога про зупинку повинна бути зрозумілою всім учасникам дорожнього руху і подаватися своєчасно (п.3.2, "Типових правил взаємовідносин міліції з учасниками дорожнього руху та власниками транспортних засобів", що є Доповненням до Наказу МВС України № 520 від 06.08.1997 р. "Про заходи щодо вдосконалення діяльності міліції з нагляду за дорожнім рухом та взаємовідносин із власниками транспортних засобів" (надалі - "Наказ")).

   До речі, цей дуже цікавий документ дуже не заважало б знати "на зубок" будь-якому, поважаючому себе, водію. Інша ситуація. Знак жезлом і свисток однозначно відносяться до вас. Включаєте покажчик повороту і плавно підрулюєте до тротуару або узбіччю, пропускаючи транспорт, що рухається в попутному напрямку (п.9.1, 9.2 та 9.4 ПДР). Ситуація: водій зупинив машину, а інспектора відокремлюють десять-двадцять метрів.

   Чи необхідно здавати заднім ходом? Можливо, вийти з машини і наблизитися до інспектора? Вибирайте самі: це ваше право, але не обов'язок (Ваші права та обов'язки, до слова, досить докладно розписані і регламентовані главою 2.4 Наказу (залишається загадкою - хоч хто-небудь з водіїв хоча б чув про те, до чого його зобов'язує ще й Наказ Міністра внутрішніх справ України?). Суворо кажучи, інспектор повинен підійти, "прикласти праву руку до головного убору, привітатися, чітко і зрозуміло відрекомендуватися "і т.п., вже забуті нами," ніжності "типу -" працівник міліції повинен виявляти (!?) ВИСОКУ культуру і такт "," з уважним, доброзичливим і поважним ставленням "до громадянам (виділено мною - Ю.О.) назвати своє прізвище, посаду, підрозділ, де він працює, а також пояснити причину затримання, на підставі глави 2 Наказу.
   При цьому необхідно мати на увазі, що те, що на мові водіїв називається "зупинив" , мовою юристів називається "затримав".

   Перша порада: якщо ви відчуваєте себе правим, зустрічайте інспектора з блокнотом в одній руці і авторучкою в іншій.
   Виділіть для них певне місце в "бардачку" і завжди возіть із собою. Канцелярське приладдя стане в нагоді і в іншому випадку (записати оголошення, номери телефонів і т.п.). Необхідно підкреслити, що інспектор зобов'язаний у разі вимоги пред'явити своє посвідчення. Він повинен мати на грудях номерний жетон, відсутність жетона повинна викликати у вас недовіру.
   Це порушення інструкції інспектора часто пояснюють так: "Відламалась шпилька, на якій він кріпиться", і дістають знак з кишені. Обов'язково попросіть співробітника ДАІ пред'явити Вам службове посвідчення. Він не має права дати Вам його в руки, але зобов'язаний пред'явити і надати можливість переписати дані.

   Таким чином, Ви будете точно знати, з ким маєте справу, а інспектор буде припускати, що на нього можуть поскаржитися, і постарається відверто закон не порушувати. Як мінімум, він пояснить, в чому полягають його претензії. Коли причепитися вже зовсім ні до чого, може бути пущений в хід останній аргумент: "Ви не пристебнуті ременем безпеки". На це є резонна відповідь: "Ременем безпеки необхідно користуватися при русі, а моя машина стоїть. Я відстебнув тільки що, поки Ви йшли до мене, і зробив це для того, щоб дістати документи. У зупиненій машині і водій, і пасажир не зобов'язані бути пристебнуті. "

   Часто інспектор, бачачи упевненість водія і знання ним закону, в усній формі відмовляється від свого звинувачення. Це його право.
   Це - РОЗУМНИЙ інспектор. Побажайте йому всього доброго. Однак є співробітники, які люблять мудрувати і "читати мораль", а ще гірше - писати, хоча і стверджують, що плану з протоколами не мають. Вони складають протоколи за будь-якого приводу, найчастіше вони вимагають, щоб водій пересів у патрульну машину, (варіанти: проїхав у пікет, в "будку" і т.п.), але це, знову ж, Ваше право, але не обов'язок. Обов'язком це стане з того моменту, коли співробітник міліції складе протокол адміністративного затримання у відповідності зі ст.261 Кодексу України про адміністративні правопорушення, введеному в дію Постановою ВР УРСР від 07.12.1984 р. з наступними змінами та доповненнями (далі - КпАП України).
   Протокол затримання не слід плутати з адміністративним протоколом, де вказується, в якому діянні громадянин звинувачується. Затримання же проводиться у виняткових випадках.

   Підставою для нього можуть бути: відсутність документів, підозра у вчиненні злочину чи правопорушенні (тобто практично будь-якої дії чи бездіяльності, яке Ви, на думку і внутрішнім переконанням інспектора, потенційно могли зробити), керування транспортом у стані алкогольного або наркотичного сп'яніння, несправності транспортного засобу, експлуатація незареєстрованого транспортного засобу тощо (П. 2.2 Наказу).

   Згідно ст.263 КпАП України (п. 2.2 Наказу), строк адміністративного затримання не може перевищувати трьох годин. Ось чому в таких ситуаціях важливо зажадати при складанні протоколу вказати в ньому час складання, інакше Вас будуть "катати" по місту і кабінетах, скажімо, всю ніч: з відділення міліції в наркологічний диспансер, потім у віддалення ДАІ і т.п. Після складання протоколу із зазначенням часу співробітники міліції будуть частіше поглядати на годинник.

   Згідно ст.261 КпАП України, на прохання особи, затриманої за вчинення адміністративного правопорушення, про місце його знаходження повідомляються родичі, адміністрація за місцем роботи або навчання. Тому використовуйте будь-яку можливість, щоб з найближчого телефону-автомата подзвонити рідним, близьким, колегам. Можна передати записку з перехожим або водієм попутної машини.

   Чому це важливо зробити у разі затягування конфлікту? Приїзд ваших знайомих на трасу або у відділення захистить вас від зловживань з боку посадових осіб. Крім того, зараз повсюдно в різних справах на самих ранніх стадіях практикується (вірніше буде сказати - має практикуватися) участь адвоката, Вам ніхто не може заборонити вимовити всім відому за західними фільмами фразу: "Без мого адвоката, я слова не скажу".

   Максимальний термін затримання - три години, Вам загроджує у виняткових випадках (якщо Ви не мали дурості допустити "непокору законній вимозі працівника міліції"), на складання звичайного адміністративного протоколу цілком достатньо 180 хвилин.


Другие статьи:

- Алименты в размере части дохода
- Право на обязательную часть наследства
- Раздел долгов при разделе имущества супружеской пары
- Права наследования по трансмиссии
- Суд имеет право признать общие доли супругов в неделимом объекте собственности без его фактического раздела.
- Что будет с жилплощадью, приобретенной в ипотеку после развода
- Раздел имущества супругов при разводе
- Восстановление сроков на наследство в суде
- Расторжение брака по согласию обоих супругов в судебном порядке
- Проблемы бракоразводного процесса

Мнение эксперта

Можно увидеть, что в сфере автострахования, в наше время происходит все больше и больше "подставных" авто- аварий и ДТП, жертвами которых становятся не виновные автособственники, которые не имеют навыков, "отличных" номеров и определённых связей, которые могли бы защитить их от "наезда" криминальных лиц. Таким образом, настоятельно советую Вам обратиться адвокату по ДТП.